اهمیت گردشگران در تغییر نگاه جهانیان به ایران

0
اشتراک

اهمیت گردشگران در تغییر نگاه جهانیان به ایران

اهمیت گردشگران در تغییر نگاه جهانیان به ایران
به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار «پارسینه»، در حالی که تبلیغات سیاست مداران و رسانه های مخالف ایران اغلب تصویری خشن و غیرواقعی از ایران را به مخاطب منتقل می کنند، ورود گردشگران خارجی و تماس مستقیم آنها با مردم و شرایط زندگی، علاوه بر درآمدهای ارزی و رونق اقتصادی، می تواند آنها را با چهره واقعی تر کشور آشنا کند.
در سال هایی که موج ایران هراسی به شدت از سوی برخی کشورهای غربی و کشورهای منطقه تبلیغ می شود و همین مسئله می تواند موجب تنزل جایگاه ایران در اذهان مردم جهان شود، رواج گردشگری به عنوان عنصری موثر در دیپلماسی عمومی قادر است با این موج مقابله کند.
در همین راستا، گزارشگر الجزیره با حضور در شهر اصفهان و گفتگو با افراد مرتبط با این صنعت و همچنین گردشگران خارجی، از تجربه آنها نوشته است که خلاصه ای از این گزارش مفصل را می خوانید:
«باغ ها، کاخ ها، عمارت ها، مساجد، بازارها، پل های شگفت انگیز و بالاتر از همه، میدان باشکوه نقش جهان، همه از خاطراتی هستند که در ذهن هر مسافری که اصفهان را ببیند، می مانند. این خاطره بسیار شفاف و ثابت خواهند ماند و حتی پس از ماه ها و سال ها محو نمی شود». این ها واژگانی است که ویلیامز جکسون، زبان شناس آمریکایی، بیش از یک قرن پیش درباره اصفهان نوشته است.
اهمیت گردشگران در تغییر نگاه جهانیان به ایران
هتل عباسی که سی ان ان از آن با عنوان «زیباترین هتل خاورمیانه» یاد می کند تا سه ماه آینده به طور کامل رزرو شده است. به گفته مقامات شهرداری اصفهان، دیگر هتل های شهر هم با توجه به افزایش شمار گردشگران پس از توافق هسته ای، تا سقف ظرفیت خود پر هستند.
محمد ایزدخواستی، معاون گردشگری و مشاور شهردار اصفهان می گوید تعداد گردشگران پس از توافق هسته ای نسبت به قبل از آن سه برابر شده و میزان سرمایه گذاری هم چندین برابر شده است.
تعداد گردشگران در ایران که میزبان ۲۱ مکان ثبت شده در میراث بشریت یونسکو است، در سال ۲۰۱۵ به رقم ۵.۲ میلیون نفر رسید که درآمدی بالغ بر ۸ میلیارد دلار عاید این کشور کردند.
گفتگو با گردشگرانی که به اصفهان آمده اند نشان می دهد علی رغم افزایش تنش های ژئوپولیتیکی در منطقه و تند شدن لحن آمریکا نسبت به ایران، آنها هیچ گونه نگرانی‌ای ابراز نمی کنند.
نیلس اشمیت سلتاو، گردشگر ۳۸ ساله آلمانی است که از عالی قاپو میدان نقش جهان را زیر نظر دارد. او با اشاره به این که تحت تاثر فرهنگ، بناهای تاریخی رو رفتار دوستانه مردم است، می گوید نمی تواند تصور کند به ایران بیاید و اصفهان را نبیند.
بتی دوماس، ۶۴ ساله، به همراه دوستانش از سوئیس به ایران آمده و پس از بازدید از تهران و شیراز به اصفهان رسیده است. او می گوید: «برای گشتن این کشور آمده ایم و حالا گرفتن روادید واقعا ساده است».
اهمیت گردشگران در تغییر نگاه جهانیان به ایران
با این وجود، رضا جلیلی که در یک فروشگاه محلی ظروف مسی می فروشد، بر این باور است که گردشگری هنوز به ظرفیت کامل خودش نرسیده است. او با اشاره به افزایش شمار گردشگران می گوید «آن دسته از توریست هایی که می آیند و پول زیادی خرج می کنند، نمی توانند در اینجا زیاد خرج کنند»، چرا که کارت های اعتباری خارجی در فروشگاه های اصفهان کار نمی کنند.
محمد درّی، مهندس مکانیک ۳۶ ساله ای است که به عنوان راهنمای یک تور گردشگری کار می کند. محمد هم ضمن اشاره به افزایش ورود گردشگرها، می گوید باید تبلیغات بهتری برای جذب گردشگر انجام شود و زیرساخت های فرسوده کشور هم تقویت شوند.

0
موفقیت

موفقیت از آن شماست

راه کار های نو برای رسیدن به موفقیت
کلیک کنید
تبلیغات

محل تبلیغ شما

تبلیغات

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

لطفا دیدگاهتان را مرتبط با مطلب بالا ارسال نمایید، پر کردن فیلد های ستاره دار الزامی می باشد.