گروه: بلیط
تاریخ: ۱۷:۲۶ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد، گفت: نرخ بلیت قطار در حوزه مسافری، در شورای عالی […]

افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضانبه گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد، گفت: نرخ بلیت قطار در حوزه مسافری، در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی و مقرر شد ۲۲ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در حوزه هوایی هنوز تصمیم گیری برای قیمت بلیت گرفته نشده و این افزایش قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است. بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف قیمت بلیت قطار در هفته آینده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش قیمت بلیت ناوگان جاده‌ای هم قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و برای بخش‌های غیرویژه این هفته در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری می‌شود.

آدم نژاد با اشاره به اینکه همه مردم تصور می‌کنند که اگر نرخ‌ها آزاد شود به معنای ول شدن نرخ‌ها است، گفت: در تمام دنیا نرخ‌های شناور چارچوبی دارد و بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و اجازه داده نمی‌شود که نرخ‌ها بیش از چارچوب افزایش یابد.

وی افزود: ما در عرضه و تقاضای حوزه هوایی مشکل داریم، زیرا که عرضه ما کم است و در حوزه حمل و نقل جاده‌ای هم این مشکلات وجود دارد که باید مدیریت شود.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت از روز گذشته زیر مجموعه معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی شد، گفت: در توزیع سوخت بر اساس پیمایش اول قرار بود به صورت پیمایشی و سهمیه پایه انجام شود، اما به مرور زمان سهمیه بندی بر اساس پایه کم شد و هنوز تصمیمی برای این موضوع اتخاذ نشده است. خسارت‌ هزار میلیارد تومانی به دلیل نبود نظام لجستیک بار/ هوشمند سازی جاه‌ها متوقف نشده است آدم‌نژاد، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیران مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری گفت: نقاط همکاری مشترکی را در حوزه حمل و نقل شناسایی کردیم، گفت: با شناسایی این نقاط می‌توانیم به برخی از اهداف کشور در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی گفت: مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری یکی از مراکز بسیار موثر و خوش‌نام در کشور است که با توجه به رسالتی که برای کمک به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، صنعتی و همچنین کمک به تصمیم‌سازی دارد انجام فعالیت‌های اثر بخش و پایداری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

آدم‌نژاد گفت: حوزه حمل و نقل هم به عنوان یک بخش زیربنایی و تاثیر گذار در توسعه کشور یکی از حوزه‌های فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود که به واسطه آن امروز برای امضای تفاهم نامه میان معاونت حمل و نقل و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دور هم جمع شده‌ایم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: با گفتگو‌هایی که صورت گرفت بر سر چند زمینه همکاری مشترک با محوریت تبادل دانش و اطلاعات فنی و علمی به توافق رسیدیم که اجرای آن می‌تواند راه گشای برخی از موضوعات کلان حوزه حمل و نقل باشد
وی درباره برخی از موضوعات این تفاهم نامه گفت: همکاری در زمینه ایجاد و راه‌اندازی ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران (itsb) از مهم‌ترین بند‌های این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه امروزه وجود نهاد متمرکز بررس سانحه برای ارتقا ایمنی حل و نقل به عنوان یکی از ضرورت‌های هر کشوری شناخته می‌شود، گفت: جلسات مستمری با سازمان‌های مرتبط در شیوه‌های مختلف حمل و نقل در حال برگزاری است و این ستاد به دنبال پیدا کردن مقصر نیست و فعالیت‌های آن منجر به شناسایی علل سوانح، پیشگیری از وقوع مجدد آنها، کاهش هیزنه‌های ناشی از تصادفات سوانح و افزایش سطح رضایت‌مندی جامعه می‌شود.

این مطلبو از دست ندید!  فروش بلیت بازی ذوب‌آهن-استقلال، فقط اینترنتی

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری در زمینه انتقال فناوری‌ها و رفع نیاز‌های فناورانه حوزه حمل و نقل با نگاه ویژه به توسعه سامانه‌های حمل و نقل هوشمند از دیگر موارد این تفاهم نامه است البته باید این نکته را یادآوری کنیم که حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل و نقل و استفاده از فناوری‌های نوین به خصوص بر محور داده تداوم و توسعه همکاری‌های بین المللی در حوزه حمل و نقل و افزایش کار‌آمدی لجستیک و حضور در زنجیره تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همکاری و هم اندیشی در تهیه و تدوین مدل‌های اقتصادی حمل و نقل، همکاری در زمینه پیشبرد اهداف کشور در حوزه حمل و نقل هم از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه همکاری در تدوین نظام نامه و ایجاد پورتال آماری حمل و نقل کشور و همچنین همکاری در زمینه رسد و تحلیل نیاز‌ها و بازخورد‌های کاربران و ذی‌نفعان حمل و نقل در رسانه‌های اجتماعی با نگاه مسئولیت اجتماعی از دیگر بند‌های این تفاهم نامه است، گفت: امروزه سازمان‌هایی موفق می‌شوند که به رویکرد مدیریت نوین روی آورده و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های خود را بیش از پیش بر محور نیاز‌های مخاطبان و کاربر این خود صورت دهند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: ما برای انجام مسئولیت اجتماعی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت مناسب و در دسترس رسانه و فضای مجازی به پایش موضوعات مرتبط با حمل و نقل و تحلیل‌های کارشناسانه و تخصصی از نیاز‌های مردم آگاه شویم و آن‌ها را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه هوشمند‌سازی جاده‌ها متوقف نشده استن، گفت: ۲ هزار دوربین را در جاده‌ها نصب کرده ایم که نیازمند مدیریت قابل تامل است و شاید نصب این دروبین‌ها ایده عالی برای هوشمند سازی‌تر کردن جاده‌ها باشد.

آدم‌نژاد گفت: حمل و نقل باید رقابت پذیر باشد و اگر رقابت پذیری وجود نداشته باشد نمی‌توانیم نسبت به گذشته عملکرد خود را بهبود ببخشیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه درست به مشتریان و ارائه خدمات قابل اطمینان از مهمترین اهداف در حوزه هوشمند سازی جاده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هنوز در راه هوشمند سازی و تجاری سازی حمل و نقل مشکلات زیادی وجود دارد گفت: سالانه هزاران میلیارد تومان بخاطر نبود نظام لجستیک بار در کشور ضرر و زیان می‌دهیم که این موضوع باشد هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

آدم‌نژاد یادآوری کرد: نظام لجستیک بار آن نیست که یک مسیر را در کشور درست کنیم و تردد را در آنجا ایجاد کنیم بلکه هم اکنون بزرگ‌ترین پروژه در دنیا راه اندازی مجدد راه ابریشم است که زیرساخت‌های این راه از ایران می‌گذرد بنابراین باید بتوانیم نظام لجستیک را در کشور راه اندازی کنیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه نظام لجستیک بار همکاری‌های خوبی با وزارت صمت در دستور کار قرار داده‌ایم و تفاهم‌نامه‌های این حوزه هم به زودی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیتا‌های جریان کالا و مسافر باید قابل دسترس باشد، گفت: خروجی تمامی مسیر‌ها چه در رابطه با بار و مسافر باید دارای مدیریت باشد و ما در این حوزه سعی خواهیم کرد کنترل‌ها و نظارت‌های مضاعفی را داشته باشیم.

آدم نژاد با اشاره به اینکه فاز اول طرح جامع حمل و نقل به اتمام رسید، گفت: در این فاز مدل‌هایی که بر اساس تقاضا باشد را طراحی خواهیم کرد و امیدواریم امسال به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ میلیون تن در جاده‌های کشور جا به جا می‌شود، گفت: هم اکنون ۳۰ منطقه برای راه اندازی مراکز لجستیکی مکان‌یابی کرده‌ایم و درآینده نزدیک هم نوع جدیدی از توزیع کالا را در اطراف شهر‌ها ایجاد خواهیم کرد.