تاریخ: ۱۴:۱۲ :: ۱۳۹۶/۰۸/۲۴
اعلام آمادگی شرکتهای بزرگ برای شراکت با ایران

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، گویک نرسسیان در جلسه خبری امروز خود با خبرنگاران، از همکاری شرکتهای بزرگ خارجی برای شراکت با باتری سازان ایرانی اطلاع داد و اظهار کرد: علیرغم اینکه در فعلی حدود هفده میلیون ماشین در کشور وجود دارد، سالانه به ۱۲ میلیون باتری ماشین، […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، گویک نرسسیان در جلسه خبری امروز خود با خبرنگاران، از همکاری شرکتهای بزرگ خارجی برای شراکت با باتری سازان ایرانی اطلاع داد و اظهار کرد: علیرغم اینکه در فعلی حدود هفده میلیون ماشین در کشور وجود دارد، سالانه به ۱۲ میلیون باتری ماشین، به صورت کاملا جایی در کشور تولید می گردد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری ماشین اضافه کرد: یکی از بزرگترین مشکلات صنف باتری سازان و فروشندگان باتری، تداخل صنفی هست، به این مفهوم که باتری به عنوان کالایی مهارتی ضروری هست از سوی کسی متخصص نصب و تعویض گردد، ولی متاسفانه در فعلی اغلب اشخاصی که در زمینه ماشین فعالیت می کنند و اطلاعات دقیقی در این حوزه ندارند عمل به فروش و نصب باتری می کنند و از این رو مشکلات فراوانی را برای مردم احداث کرده اند.

وی از اشتیاق کشورهای بزرگ در زمینه تولید باتری ماشین برای همکاری مشترک با تولید کنندگان ایرانی اطلاع داد و اهتمام کرد: بعد از اعمال برجام شرکت هایی از سیاره و ترکیه برای همکاری مشترک با ایران اظهار آمادگی کرده اند.

نرسسیان با اشاره به اینکه به طور مرسوم میزان احتیاج خودروهای درونی به باتری قابل دقت هست، اظهار داشت: از آنجایی که کشورهای منطقه به جز ترکیه حجم چندانی در زمینه تولید باتری خودور ندارند و ایران پتانسیل های ضروری برای تولید این محصول را دارد، توان داریم به یکی از بزرگترین تولید کننده گان باتری خودور در منطقه مبدل شویم .

به گفته نرسیسیان، اگر فناوری روز جهان در زمینه تولید باتری در کارخانه های کشور پیشرفت پیدا کند و به کم شدن نرخ تمام شده منتج گردد، ایران قادر هست به تولید کننده نخست باتری ماشین مبدل شود .

رییس اتحادیه ، با اهمیت ترین مانع در تولید باتری را کم بودن مواد اولیه در داخل کشور عنوان و اهتمام کرد: سرب با اهمیت ترین مواد اولیه مورد احتیاج صنعت تولید باطری هست که در حال فعلی قسمت قابل دقتی از آن به بیرون از کشور صادر می شود.

نرسیسان یکی دیگر از موانع تولید باتری در داخل را بالا بودن میزان بهره بانکی برای تولید دانست و اظهار کرد: در ایران بهره  بانکی جهت تولید ۱۸ درصد هست از انجایی که این عدد به صورت مرسوم در جهان ۲ تا ۳ درصد است.

 به گفته وی بالا بودن بهره بانکی دلیل می گردد که نرخ تمام شده برای تولید کننده گان درونی نیز گران تمام شود.

وی با اشاره به اینکه الان ۹۵۰ واحد مجوزدار در زمینه باتری سازی و باتری فروشی در استان تهران فعالیت می کنند ، اظهار کرد: با وجود آنکه نزدیک به هزار واحد مجوزهای ضروری در این زمینه را از اتحادیه اخذ کردند ولی اکثر از هزار واحد نیز در پایتخت بدون مجوز فعالیت می کنند.

نرسیسان در خاتمه با اشاره به لزوم بالا بردن مهارت اشخاص شاغل در این صنف اظهار کرد:  اتحادیه دقت دارد اشخاص شاغل در این صنف را برای بالا بردن دانش مهارتی خود و دریافت گواهی نامه معتبر جهت انجام فعالیت های منسجم تر ترغیب کند.

وی اضافه کرد: در این راستا دقت داریم زمینه ای را برای تعلیم اشخاص شاغل در این صنف آماده کنیم چراکه صنف باتری سازان به تعلیم های مهارتی در  رسته های گوناگون به عنوان شغل ای مهارتی نیازمند است.

این مقام صنفی گفته بود: حتی ضروری هست جهت ارتقا دانش اشخاص فعال در این شغل با دانشگاه های کشور نیز رایزنی گردد تا امکان ادامه تحصیل آنان در  مقطع ها بالای علمی و دانشگاهی فراهم شود.