گروه: آشپزی
تاریخ: ۲۲:۳۹ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۲

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر فردی اهل ضیافت رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود بسیاری روی وزنتان و اینکه چه طور وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر فردی اهل ضیافت رفتن، کتاب خواندن، شب زنده داری و یا هر نوع فعالیت دیگری هستید باید بدانید شخصیت شما، تا حدود بسیاری روی وزنتان و اینکه چه طور وزن کم می کنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود، بتوانید به کاهش وزنتان مساعدت کنید.

 اگر فردی عجول هستید

در تحقیقی سرشناس در سال ۱۹۷۲ محققان، پایلوت روی چند کودک انجام دادند. به کودک دو انتخاب داده می گردید، اول اینکه یک شکلات را بدون معطلی بگیرد و یا اینکه ۱۵ دقیقه حوصله کند و بعد دو شکلات بگیرد. آن دسته از کودکانی که حوصله م یکردند تا قسمت بیشتری دریافت کنند، بعدها در تصمیماتشان نیز موفق تر بودند. قدرت داشتن حوصله و تحمل در کاهش وزن نیز موثر هست. اشخاص توان دارند دو نوع باشند: یک شکلاتی یا دو شکلاتی. اگر در پی کاهش وزن هستید، ممکن است بیشتر نزدیک به گروه اول باشید. از بین بردن وسوسه توان دارد خیلی موثر باشد. سبد خرید خود را با غذاهای بی اعتبار پر نکنید و هنگام استراحت مراقب پرخوری های غیر ارادی باشید.

بیشتربخوانید : وقتی رنگ مورد علاقه شما شخصیتتان را لو می‌دهد

اگر فردی مطمئن هستید

همیشه وقت شناس هستید و کارها را طبق قانون انجام می دهید؟ این اخلاق نشان می دهد وظیفه شناس هستید. نوعی خصوصیت که استفاده از یک برنامه غذایی و یا ورزشی را ساده می کند. وظیفه شناس باشید یا خیر، یک مورد هست که توان دارد بر بر علیه شما کار کند و آن این هست که هنگامی برنامه ی غذایی استفاده می کنید، همه فکرتان دو مرتبه هم روی غذا هست و این توان دارد مشکل آفرین باشد. راه حل این هست که برای خود، یک روتین درست کنید نه اینکه طرحی تنها ویژه وزن کم کردن دارا باشید. باید درست غذا خوردن را برای خودتان عادت کنید نه اجبار.

اگر نوسانات خلقی دارید

روش زندگی، حیاتی نوع اخلاق هست. اگر فردی احساساتی هستید، همه چیز برای شما یا خیلی خوب هست یا خیلی بد. بعضی اشخاص، احساساتی که می گردند آغاز به خوردن می کنند و هرچه بیشتر احساساتی گردند بیشتر در پی غذا می روند. در حقیقت هرچه هیجانی تر شوید، احتیاج به واکنش بیشتری پیدا می کنید و خوردن نیز یک نوع واکنش هست. برای اینکه دستخوش چنین حالاتی نشوید، بالا و پایین های احساسی خود را بشناسید و اهتمام کنید در چنین مواقعی واکنش سالمی دارا باشید. به طور مثال با یکی از دوستان خود ارتباط بگیرید و گفت وگو کنید و یا با کار کردن، خود را آرام کنید.

اگر فردی آرام هستید

افرادی که بیشتر دوست دارند تنها باشند و یا وقت خود را با کتاب یا چیز دیگری بگذرانند، شاید بتوانند در رژیم موفق تر باشند. طبق معمول درون گرایان کمتر عجول می باشند و با ملاحظه می باشند و به همین سبب تصمیماتی با عقلانیت بیشتر میگیرند. درون گرایان خوب تر میتوانند یک برنامه غذایی و ورزشی را با کیفیت پیش ببرند. هر دوی این برنامه ها نیازمند خود داری هست که برای اشخاص عجول سخت هست. این چنین اشخاص باید اهتمام کنند برای مواقعی که قدرت عزم شان مورد آزمون قرار می گیرد، خود را آماده کنند. به طور مثال اگر می خواهید به ضیافت بروید، اهتمام کنید از قبل میان وعده ای سالم بخورید تا بعد دچار هوس های غذایی نشوید.

این مطلبو از دست ندید!  شیرینی های خوشمزه تبریز؛ از رشته ختایی تا نوقا

اگر فردی خوش گذرانید

افرادی که طبق معمول دوستان بسیاری دارند و فراوان به ضیافت می روند، بیشتر در خطر اضافه وزن می باشند. چون بعضی هیجانات موجب تمایل بیشتر به خوردن غذاهای پرکالری می گردد. البته بودن در کنار فامیل یا دوستان و داشتن اوقاتی خوش با آنان اصلا بد نیست و به تندرستی روان و علاوه بر این بدن مساعدت می کند. اما اینچنین شخصیت ها باید برای خود تنگنا هایی درباره غذا قرار دهند تا بتوانند سالم زندگی کنند و دچار اضافه وزن نشوند.

اگر فردی هستید که اغلب به خود سخت می گیرد

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، طبق معمول با هر اشتباه واکنشی بسیار منفی نشان می دهند. اما اشخاص با اعتماد بنفس اگر خطایی مرتکب گردند، قسم می خورند که دیگر چنین خطایی نکنند و دو مرتبه ادامه می دهند. اگر از آن دسته اشخاص هستید که خیلی به خود سخت می گیرند ،پس از یک اشتباه در برنامه غذایی بیشتر این امکان وجود دارد که به پرخوری ادامه دهید. باید بیاموزید که خود را ببخشید و خوب ترین دوست خود باشید.

اگر جغد شب هستید

بیدار ماندن تا دیر وقت، عادتی شایع هست که خیلی از ما درگیر آن هستیم. تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام گرفته، نشان می دهد افرادی که تا ساعت ۴ صبح بیدار می نظیر، طبق معمول ۵۵۰ کالری اضافه غذا استفاده می نمایند که این میزان کالری ذی ربط به شب بیداری های آنان هست. البته این زیاده روی به همان ساعات ختم نمی توان و در طول روز نیز ادامه دارد.

اگر سحر خیز هستید

در یک تحقیق ثابت شده هست افرادی که صبح زود از خواب بیدار می گردند، کمتر در خطر اضافه وزن می باشند حتی اگر با سایر اشخاص در یک ساعت مشخص خوابیده باشند. این تست روی کودکان هم انجام گردید و نتیجه های بسیار همانند به پایلوت بود که روی اشخاص بالغ انجام شده بود. اگر دوست دارید سحرخیز باشید اما دیر می خوابید، دچار کم بودن خواب می شوید. پس اهتمام کنید زودتر بخوابید تا خوابتان تنظیم گردد. پزشکان به اشخاص بالغ سفارش می کنند ۷ تا ۹ ساعت بخوابند.

اگر فردی خود کانون هستید

اندکی خود کانون بودن هنگام اجرای رژیم غذایی، فراوان هم چیز بدی نیست. طبق معمول اشخاص خود کانون منفعت های خود را در نظر می گیرند. که این اخلاق توان دارد مساعدت کند بتوانند بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و انتخاب های سالمی دارا باشند. در برابر، اشخاص تعارفی همیشه در راضی نگه داشتن دیگران تاکید دارند و در انتهاء روز، خود را تهی از انرژی می یابند و همین اخلاق، موجب انتخاب های ضعیف غذایی می گردد.
اگر تعارفی هستید، اهتمام کنید اندکی خود خواه باشید روی چیزی که می خواهید تاکید کنید و احساس گناه نکنید. به طور مثال به جای اینکه ورزش کردن را برای ملاقات دوستان لغو کنید، به آنان هم پیشنهاد دهید به شما بپیوندند.

اگر خوش خلق هستید

افرادی که خوش خلق می باشند، نسبت به اشخاص زودرنج در کاهش وزن موفق تر می باشند. طبق معمول افرادی که خلق و خوی خوبی دارند، دوست ندارند شکست بخورند و علاوه بر این از شکست دیگران نیز می ترسند. همین استرس توان دارد عاملی بازدارنده دربرابر مواردی باشد که رژیم را برهم میزند.

مرجع:بهداشت نیوز