تاریخ: ۳:۱۷ :: ۱۳۹۶/۱۰/۲۷

محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست در صحبت با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ایجاد مدرسه ها طبیعت در کشور گفت: ما هنوز نتوانستیم حس همکاری و اقدامات تعاونی را برای رهایی طبیعت کشورمان در مردم ایجاد کنیم. وی با اظهار اینکه یکی از دلایل موفق نبودن طرح رهایی […]

محمد درویش کارشناس و فعال محیط زیست در صحبت با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به ایجاد مدرسه ها طبیعت در کشور گفت: ما هنوز نتوانستیم حس همکاری و اقدامات تعاونی را برای رهایی طبیعت کشورمان در مردم ایجاد کنیم.

وی با اظهار اینکه یکی از دلایل موفق نبودن طرح رهایی طبیعت، لکنت  نظام آموزشی کنونی ما هست، دنبال کرد:در نظام آموزش وپرورش کنونی ما معیار مقایسه،رقابت و معدل ۲۰ هست و کارگروهی و مهارت زندگی از یاد رفته هست.

احداث 40 مدرسه طبیعت در کشور

درویش با اظهار اینکه بیشتر از ۴۰ مدرسه طبیعت تا به امروز احداث شده هست، دنبال کرد:اتفاق هایی که در مدرسه ها معمولی روی می دهد در مدرسه ها طبیعت اهتمام کرده ایم از آن دوری کنیم،در مدرسه ها طبیعت رقابت ،مقایسه ،کلاس ،زنگ،تعلیم مستقیم وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه طبیعت معلم مدرسه ها طبیعت هست که بیشتر از ۴ میلیارد سال عمر دارد، دنبال کرد: اگر به فرزندانمان فرصت نگریستن دقیق و بی دغدغه را به طبیعت دهیم آن زمان هست که یک خاطره شیرین با خاطره ای از مواهب طبیعی شکل می گیرد و آن زمان هست که طبیعت کشورشان ،دینشان ،پدر ومادرشان را با هیچ چیزی خرید و فروش نمی کنند.

این مطلبو از دست ندید!  خروش طبیعت در سد داریان + فیلم

احداث 40 مدرسه طبیعت در کشور

کارشناس و فعال محیط زیست گفته بود: اگر این مدرسه ها را جدی دریافت کنیم میتوان نسل آینده را نسلی تعاون گر به معنای درست خود دانست.

احداث 40 مدرسه طبیعت در کشور

درویش با اظهار اینکه توان داریم برای محافظت طبیعت به جای استفاده  از کیسه های پلاستیکی از کیسه های پارچه ای استفاده نماییم، دنبال کرد:خوب تر هست برای استمرار زندگی حیات وحش به جای استفاده از گوشت و پروتئین از گیاهان تغذیه کنیم.

وی اضافه کرد: ما در مدرسه ها طبیعت به فرزندانمان تعلیم های احترام به زمین ،طبیعت ،حیات وحش و… کارشناس و فعال محیط زیست گفت: نسل آینده نسلی با طبیعت می باشد اگر تعلیم هایمان صحت داشته باشد.