گروه: شغل
تاریخ: ۱۱:۱۲ :: ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
آیا شهرداری تازه تهران در پی  افزایش هزینه تهران نشینی است؟!

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون پیشین شهرداری تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اجرای مقررات مصوب شورای شهر و شورای عالی شهرسازی از طریق شهردار پیشین تهران، نسبت به بعضی بی اخلاقی های صورت گرفته نسبت به مدیران پیشین شهرداری خورده گیری کرده و می افزاید: هر برنامه ای که در […]

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاون پیشین شهرداری تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اشاره به اجرای مقررات مصوب شورای شهر و شورای عالی شهرسازی از طریق شهردار پیشین تهران، نسبت به بعضی بی اخلاقی های صورت گرفته نسبت به مدیران پیشین شهرداری خورده گیری کرده و می افزاید: هر برنامه ای که در شهر تهران از طریق شهرداری به اجرا درآمده طبق طرح جامع و طرحهای تفصیلی بوده که مرجع کلیدی طرحهای تفصیلی کمیسیون ماده ۵ و علاوه بر این طرحهای جامع نیز شورای عالی شهرسازی کشور خواهد بود، شهرداری تهران بعنوان مجری تنها طبق قانون ناصر امانی معاون پیشین شهرداری تهران در گفت و گو با با اشاره به اجرای مقررات مصوب شورای شهر و شورای عالی شهرسازی از طریق شهردار پیشین تهران، نسبت به بعضی بی اخلاقی های صورت گرفته نسبت به مدیران پیشین شهرداری خورده گیری کرده و می افزاید: هر برنامه ای که در شهر تهران از طریق شهرداری به اجرا درآمده طبق طرح جامع و طرحهای تفصیلی بوده که مرجع کلیدی طرحهای تفصیلی کمیسیون ماده ۵ و علاوه بر این طرحهای جامع نیز شورای عالی شهرسازی کشور خواهد بود، شهرداری تهران بعنوان مجری تنها طبق قانون به اجرای طرحهای مصوب بالادستی که اقدام به دادن مجوز نموده اند، پرداخته هست. اتفاقا آقای حجت، معاون تازه شهرداری تهران در حوزه شهرسازی نیز خود رسما اعلام داشته که تمام مجوزهای داده شده در شهرداری گذشته طبق مقررات مصوب بوده هست. ایجاد فضای خراب کردنی بر علیه مدیران قبلی به دور از اخلاق

معاون پیشین برنامه ریزی و امورشوراهای شهرداری تهران علاوه بر این اتهام شهرفروشی به شهردارسابق را نوعی فرافکنی و بازی با افکارعمومی مردم دانسته و در این مورد می گوید: مجوزهای داده شده حول ساخت و ساز در تهران همگی جزوی از بودجه

وی می افزاید: شنیده شده که دوستان در مدیریت تازه شهری قصد دارند به هیچ وجه در چارچوب قانون نیز مجوزی را برای ساخت و ساز صادر نکنند که در این صورت لازم هست از آقایان پرسید که چه طور منابع مالی را جبران خواهند کرد؟ آیا قرار هست همچون طرح افزایش هزینه بنزین در تهران به افزایش هزینه زندگانی در این کلان شهر یکی از پیشنهادات شهرداری تهران به دولت این بوده که به ازای هر لیتر بنزین ۲۰۰تومان گران تر از نرخ کشوری از شهروندان تهرانی اخذ گردد و مابه تفاوت آن تحت عنوان مالیات یکی از پیشنهادات شهرداری تهران به دولت این بوده که به ازای هر لیتر بنزین ۲۰۰تومان گران تر از نرخ کشوری از شهروندان تهرانی اخذ گردد و مابه تفاوت آن تحت عنوان مالیات در اختیار شهرداری قرار بگیرد که طبعا چنین برنامه ای باعث افزایش هزینه های شهروندان تهرانی خواهد گردید. گرچه چنین سخنی را معاون پولی و اقتصادی شهرداری تهران گفته ولی تصویب چنین برنامه ای حتی دراختیار دولت نیز نبوده و لازم هست برای ارزیابی نمایندگان مجلس گرچه چنین سخنی را معاون پولی و اقتصادی شهرداری تهران گفته ولی تصویب چنین برنامه ای حتی دراختیار دولت نیز نبوده و لازم هست برای ارزیابی نمایندگان مجلس تصمیم دریافت کنند.

ناصر امانی یکی از کلیدی ترین عوامل نرسیدن شهرداری به درآمد ناصر امانی یکی از کلیدی ترین عوامل نرسیدن شهرداری به درآمد پیوسته را دولت ها ارائه کرده و به عدم معیت دولت ها به شهرداری تهران اشاره می کند.

. وی در این زمینه می گوید: ما چه در دوران آقای احمدی نژاد وی در این زمینه می گوید: ما چه در دوران آقای احمدی نژاد و چه در دوران آقای روحانی شاهد عدم معیت دولت ها با شهرداری بودیم به نوعی که آسیب ها مختص به شهرداری ها را مبدل به مالیات کرده و مالیات را به جای در اختیارگذاشتن شهرداری ها خودشان استفاده می کردند. در زمان تصدی آقای قالیباف در شهرداری تهران نیز ما شاهد اظهارنظرهای یک بام و دوهوا بودیم یعنی از یکسو آقایان دولتی به درآمدهای ناپایدار اشاره کرده و از جانب دیگر حاضر نمی گردیدند که قرض های خود را به دولت بدهند در واقعیت شاهد پایین ترین پشتیبانی دولتی بودیم آن هم برای شهری که در ۱۰ساله مدیریت آقای قالیباف بیشترین فعالیت های عمرانی و محیط زیستی را به خود دیده هست. الحمدالله در شورای شهر تازه به سبب یکدستگی سیاسی شورای شهر، شهرداری و دولت شاهد معیت زیادتری با شهرداری از طریق آقای روحانی بوده ایم در صورتی که در گذشته سنگ اندازی های بسیاری رخ می داده هست. بعنوان نمونه ما هرسال طبق نرخ تورم اعلام گردیده از طریق بانک مرکزی پیشنهاد نرخ های بلیط مترو و اتوبوس در واقعیت در شهرداری پیشین تهران، هم طلب های شهرداری نادیده گرفته شده و حتی پیشنهادات ما هم مورد استقبال قرار نمی گرفت.