گروه: بلیط
تاریخ: ۱۱:۴۸ :: ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
آماده سازی ۱۵۰۰۰ اتوبوس برای اربعین/افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ بلیت تهران-مهران

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، رضا نفیسی در نشست خبری  کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی،‌گفت: سال گذشته ۴٫۴    وی با بیان این‌که سال کنونی چهار مرز برای گذر زوار آماده هست، اضافه کرد: البته منحصرا قرار هست که از سه مرز مسافران رفت […]

به گزارش راهنمای سفر من به نقل از خبرنگار راهنمای سفر من، رضا نفیسی در نشست خبری  کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی،‌گفت: سال گذشته ۴٫۴  

 وی با بیان این‌که سال کنونی چهار مرز برای گذر زوار آماده هست، اضافه کرد: البته منحصرا قرار هست که از سه مرز مسافران رفت و آمد کنند.

وی با بیان این‌که حدود ۴۰۰ هکتار با ظرفیت ۱۶۰ خودرو برای اربعین سال کنونی حدس شده هست،تصریح کرد:‌ بر این اساس در  شلمچه ۷۰ هکتار،   چزابه ۱۰۰ هکتار ، در مرز خسروی ۱۴۰ هکتار و در  مهران ۱۰۰ هکتار برای تامین پارکینگ حدس شده هست ضمن این‌که  در مهران پارکینگ برکت برای ۱۰۰۰ دستگاه آماده شده هست.

وی با تاکید بر این‌که تلاش کرده‌ایم تمام نیازهای پایانه‌ها را تامین کنیم من جمله ابزارها رفاهی، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها، دنبال کرد: 15 هزار اتوبوس برای جابجایی مسافران به مرزهای خروجی  در نظر گرفته شده هست.  سال گذشته ۶۵ هزار مسافر داشتیم که مسافران را جابجا کردند، گفت: طرح اربعین از اول آبان ماه تا ۱۳ آبان ماه اجرا می‌شود و مسافران به نخستین شهر مرزی جابه جایی می‌یابد.

وی با بیان این‌که اتوبوس‌هایی برای انتقال زائران از شهرها به مرزها حدس شده که به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند، گفت: برای مرز خسروی ۱۲۰ دستگاه اتوبوس، شلمچه و چزابه ۲۱۵ و مهران ۵۵۰ دستگاه مدنظر داشته شده هست.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان این‌که ۲۵۰ هزار نفر سال گذشته از طریق هوایی به عتبات عالیات سفر کردند، گفت: نرخ بلیت پرواز تهران-نجف-تهران ۲٫۲ ۸

نفیسی علاوه بر این از راه‌اندازی ۱۳ جایگاه سیار سوخت از سوی شرکت پخش برای اربعین حسینی اطلاع داد و در بیان جزئیات این برنامه اضافه کرد: 6 جایگاه سوخت سیار در ایلام، 2 جایگاه در کرمانشاه، 2 جایگاه در اهواز، 2 جایگاه در آبادان و یک جایگاه معادل ۸ جایگاه سیار در مهران راه‌اندازی شده هست.

وی با یادآوری این‌که سال گذشته  73 هزار زانر خارجی از کشورهای دیگر داشتیم، گفت: بیشترین ظرفیت مسافری که به کشور وارد گردیدند پاکستانی بودند. سال کنونی نیز بخشی از زوار بیگانه توسط اتوبوس‌های همان کشور رفت و آمد می‌کنند.

کارهای انجام شده برای بالا بردن امنیت محورهای خروجی کشور

اکبری مدیر کل حفظ راه‌های سازمان راهداری نیز در این نشست در مورد کارهای انجام شده برای بالا بردن امنیت مسیرهای منتهی به مرزهای خروجی کشور، گفت: محور ایلام به مهران ۸۰ کیلومتر طول دارد که کوشش زیادی برای مبدل این کانون به بزرگراه انجام شده هست.  تا سال کنونی توانسته‌ایم از این کانون به بزرگراه مبدل شده و عملیات راهسازی در ۴۰ کیلومتر ما بقی هست که به اربعین سال آینده هم نمی‌رسد.

به گفته وی، کار ایمن‌سازی کانون مهران-دهلران چند سالی هست شروع شده که مهم‌ترین کار در این کانون اصلاح پل‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز هست. در این راستا سال کنونی ۲۰ پل در این کانون ایمن‌سازی شده هست.

اکبری با بیان این‌که حدود ۱۲ کیلومتر کانون دهلران-اندیمشک به جهار خطه مبدل می گردد، گفت: مهم‌ترین محورها اهواز-سوسنگرد-بوستان و چزابه هست که عملیات راهسازی در این کانون در انجام بوده. حدود ۲۵ کیلومتر از این کانون ما بقی که با اتمام آن کل کانون چهار خطه می‌شود. این ۲۵ کیلومتر برای اسفالت آماده شده هست.

عامری  ریاست اتحادیه تعاونی‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با بیان این‌که بلیت اتوبوس برای اربعین سال کنونی به سبب رفت و آمد یک سر تهی دو برابر می‌شود، گفت: کف بلیت اتوبوس برای این ایام ۷۰ و سقف آن ۱۵۰ هزار تومان می باشد.

وی با بیان این‌ه بجز بلیت اتوبوس همه چیز در این مملکت گران شده هست در جواب به سوال تسنیم مبنی بر این‌که آبان‌ماه سال گذشته شما با اشاره به نرخ ۳۸ هزار تومانی بلیت اتوبوس اعلام کردید در اربعین ۹۶ این نرخ به ۷۶ هزار تومان افزایش می‌یابد، این در حالی هست که قیمت‌ بلیت اتوبوس بعد از اربعین سال گذشته به فرایند قبلی بازنگشت، گفت: سال گذشته افزایش نرخ حمل‌ونقل در داخل در تمام سطوح نداشته‌ایم. چیزی در این مملکت می‌شناسید در این مملکت که نرخ آن نسبت به هفته قبل افزایش نرخ نداشته باشد.  

این مطلبو از دست ندید!  گزارش AFC از روند بلیت فروشی برای مسابقات جام ملت های قاره آسیا ۲۰۱۹

 وی در جواب به این سوال که در ایام اربعین سال گذشته نرخ بلیت اتوبوس دو برابر گردید که بعد از اربعین قیمت‌ها به قیمت‌ها قبلی بازنگشت، اضافه کرد: خیر، در اربعین همان نرخ پیشین اعمال می گردد.

وی مدعی گردید از اول آبان‌ماه نرخ بلیت اتوبوس برای ایام اربعین دو برابر شده هست.

بلیت تهران به مهران ۲ برابرشد/ راننده های یک سر تهی می روند

ریاست اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای اوایل آبان‌ماه سال گذشته با بیان اینکه راننده های در ایام اربعین یک سر تهی می روند گفت: همین مبحث موجب شده هست بلیت تهران به مهران از۳۸ هزار تومان به ۷۶ هزار تومان برسد.

 عامری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ، در مورد اینکه به چه سبب نرخ اجاره بلیت دو برابر شده هست گفت: راننده های در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

وی در مورد تفاوت بلیت اربعین با بلیت عید نوروز از بابت تقاضای مسافر گفت:علت اینکه در ایام نوروز بلیت 100درصد گران نمی توان این هست که  عید نوروز راننده های سفر تهی ندارند،در  تعطیلات نوروز اتوبوس ها و راننده های در همان مسیر کلیدی حرکت می نمایند اما در حال حاضر زیادی از راننده های واتوبوس داران تنها در ۳یا۴ مسیر محدود رفت و آمد خواهند داشت. مساله دیگری که موجب معطلی راننده های می گردد ترافیکی هست که در جاده ها وجود دارد و همین مبحث موجب می گردد که ترافیکی سنگینی رخ دهد و این مبحث علت بروز مشکلات متعددی برای راننده های اتوبوس ها خواهد گردید. علاوه بر این راننده های در  ایام اربعین یک سرخالی بر می روند.

عامری دنبال کرد: ستاد مرکزی اربعین در روزهای گذشته مصوب کرد که نرخ فعلی مسیر تهران به مهران از ۳۸ هزار تومان به ۷۶ هزار تومان افزایش یابد. یعنی مسافران هم بلیت رفت و هم بلیت برگشت را پرداخت کنند.

ریاست اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای  گفته بود: یکی از هزینه های اتوبوس هایی که به مهران می روند پرداخت مبلغ بابت ورود و خارج شدن به پارکینگ هایی هست که شهرداری و سازمان های متولی ایجاد نموده اند، یعنی باید هزینه های اینچنینی را به نرخ تمام شده سفرهای اربعین اضافه کنند.

وی اضافه کرد:اتحادیه تعاونی های حمل و نقل جاده ای مسافر و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد افزایش دو تساوی سفرهای اربعین هماهنگ بودند و مشارکت های لازم را انجام دادند. با توجه به اینکه اتوبوس ها در ایام رفت زائران به سمت کربلا یک سر تهی برمی گردد و در ایام برگشت زوار از کربلا باید یک سر تهی به مرزها بروند به همین سبب صرف ندارد که نرخ بلیت رفت و برگشت از مسافر دریافت نشود، بعضاً اتوبوس ها به سبب ترافیکی که در مسیر وجود دارد حدود ۲تا ۳ روز معطل می گردند.